CNC-tekniker blått certifikat automation, 225 Yhp

Tillverkningsföretagen i Jönköpingsregionen är marknadsledande på skärande bearbetning och efterfrågan på kunniga CNC-tekniker är stor. Med den här utbildningen får du jobba i en dynamisk bransch där tekniken hela tiden utvecklas.

Utbildningen har utformats i samarbete med regionens ledande tillverkningsindustrier och branschorganisationer för att möta deras behov.

I utbildningens ledningsgrupp ingår representanter från bland annat Edströms Maskiner AB, Husqvarna AB, Interal AB, Saab AB och Östrand & Hansen. Under utbildningen får du möjlighet att fördjupa dina branschkunskaper med fokus på CNC och mekatronik. Kurserna omfattar bland annat ISO-programmering för CNC-styrda , robotstyrning av CNC-maskiner, mekatronik, projektledning och CAM-beredning. Du kommer arbeta med de vanligaste CNC-programspråken, samt med mekatroniska system anpassade för CNC-maskiner.

Utbildningen ger dig kompetens att arbeta inom industriell produktion med fokus på skärande bearbetning. Du får kunskaper som krävs för att efter utbildningen kunna certifiera dig mot branschens blåa certifikat.

Särskilda kunskaper
Godkända betyg (E/3/G) eller dokumenterade kunskaper eller erfarenheter som motsvarar följande kurser:

• Matematik 2

Vill du veta mer? Kontakta ansvarig utbildningsledare, Elisabeth Berglund.

Elisabeth Berglund
E-post: elisabeth.berglund@jonkoping.se

• Start -
  • Ansökan öppnar -
  • Längd 1 år
  • YH-Poäng 225 Yhp
  • Studieform Platsbunden
  • Adress Vasavägen 6, Jönköping
  • Examen Yrkeshögskoleexamen
  • Huvudman Jönköping University

Vill du veta mer? Kontakta ansvarig utbildningsledare, Elisabeth Berglund.

Elisabeth Berglund
E-post: elisabeth.berglund@jonkoping.se