Produktions-, e-handels- och lagerlogistik, 200 Yhp

"Omvärlden förändras med hög hastighet och faktorer som media, miljö, hälsa, teknik, ekonomi och politik bidrar till starka förändringar såväl i närtid som ur ett långsiktigt perspektiv. Behovet av utbildad personal för att hantera våra utmaningar idag och imorgon kan inte nog understrykas" - Greger Szepesvari

Utbildningen vänder sig till dig som vill gå vidare i karriären och få en ledande roll inom lager och logistik, till exempel som logistikutvecklare, logistikchef eller till dig som vill implementera och utveckla e-handel i en organisation.

Du kommer att lära dig att automatisera lagerverksamheter och anpassa dem efter logistikflödena inom e-handeln. För undervisningen ansvarar erfarna lärare och utbildningen gästas också av föreläsare från branschen.

Utbildningen är på distans med totalt 8 fysiska träffar.

Du får också kunskaper och verktyg för att kartlägga flödesprocesser, godshantering, lagerstyrning och kvalitetssystem. Utbildningen har skräddarsytts i samarbete med regionens tillverkningsföretag för att möta behovet ute i industrin.

I utbildningens ledningsgrupp ingår representanter från bland annat Agility, Alfa Quality Moving, FläktGroup, IKEA, Stena Recycling och Logpoint Södra Munksjön.

5 Yhp (yrkeshögskolepoäng) motsvarar en veckas heltidsstudier.

• Automatisering och digital transformation inom E-handelslogistik, 20 Yhp
  • E-handelssystem och digitala affärer, 20 Yhp
  • Ekonomistyrning, 20 Yhp
  • Projektledning, logistik och yrkesrollen som logistikutvecklare, 20 Yhp
  • LIA 1, 20 Yhp
  • LIA 2, 40 Yhp
  • Examensarbete, 20 Yhp
  • Lagerstyrning och materialflödesoptimering, 20 Yhp
  • Värdeskapande logistik och miljöledningssystem, 20 Yhp

Särskilda kunskaper
Minst 18 månaders yrkeserfarenhet inom logistik, produktion, handel eller e-handel eller motsvarande.

Vill du veta mer? Kontakta ansvarig utbildningsledare, Lucila Maldonado.

Lucila Maldonado
E-post: lucila.maldonado@jonkoping.se

• StartVecka 35
  • Ansökan öppnar15 Mars
  • Längd1 år
  • YH-Poäng200 Yhp
  • StudieformDistans
  • Antal träffar 8
  • Platser20
  • AdressVasavägen 6, Jönköping
  • ExamenYrkeshögskoleexamen
  • HuvudmanJönköping University

sara

Jag tycker det bästa är allt som jag fick lära mig under mina år på YJ."

Sara, tidigare studerande

Vill du veta mer? Kontakta ansvarig utbildningsledare, Lucila Maldonado.

Lucila Maldonado
E-post: lucila.maldonado@jonkoping.se

Intresseanmälan

Är du intresserad? Skicka in en intresseanmälan så får du mer information och ett mail när ansökan öppnar.