FANUC samarbetar med Yrkeshögskolan Jönköping

FANUC är den ledande leverantören av fabriksautomation globalt och erbjuder en bred produktportfölj inom industriell automation. FANUC Nordics huvudkontor ligger i Malmö tillsammans med Experience Center och FANUC Academy.

FANUC Nordic samarbetar med Yrkeshögskolan Jönköping för att bidra till snabbare kompetensutveckling inom automationsindustrin. Eftersom efterfrågan på välutbildade ingenjörer är hög i hela Europa och det råder brist på dem, satsar FANUC på att engagera sig i flera utbildningar. Studerande i Automationsingenjör - Robot får därför möjligheten att åka ner till Malmö och FANUC Academy för att lära sig mer och utforska sina kunskaper i deras fantastiska utbildningsmiljöer.

I höstas var Robert Grubesic i Malmö tillsammans med våra studerande och pratade mer om utbildningen, läs hela intervjun här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..