Logotype Yrkeshögskolan

Tips vid ansökan!

Rekordmånga har valt att investera ett eller två år i sig själv och ta ett stort kliv mot sitt drömjobb!

Aldrig har söktrycket varit så stort till våra utbildningar som i år. Ordinarie ansökningstid har stängt men några utbildningar har öppet för sen ansökan.

Ett vanligt misstag när man läser om en utbildning är att man helt enkelt låter bli att söka den, för det kanske ser ut som att man inte är behörig. Men sök ändå för det finns flera sätt att skaffa sig behörighet på!

Om du är osäker på din behörighet till en intressant utbildning, då skall du söka som vanligt men kryssa i att du vill ha en kompetenskartläggning. Där efter blir du kontaktad av en utbildningsledare som berättar vad som behöver kompletteras med för att bli behörig. Ibland räcker det att skicka in ett betyg, ett arbetsintyg eller gå en behörighetsgivande förutbildning (BFU) som vi tillhandahåller för vissa utbildningar.

Det finns flera sätt att skaffa sig den behörighet som saknas så låt inte detta hindra dig från att nå ditt drömjobb!

Här kan du läsa om och söka till våra utbildningar: Yh-program - Studera - Jönköping University (ju.se) Länk till annan webbplats.

(Du ansöker via JU - Jönköping University)